5 טעויות קריטיות אשר יכולות לפגוע בטיפ של נותן שירות
בישראל וגם בהרבה מדינות אחרות נהוג לתת טיפים למלצרים במסעדות, בפאבים ובאולמות אירועים. יש שתי סיבות שבגללם אנחנו נוהגים להשאיר טיפ למלצר. הסיבה הראשונה היא סוציאליזציה, אנחנו מורגלים לתת טיפ וחינכו אותנו שזוהי ההתנהגות המקובלת כאשר נותנים לנו שירות. הסיבה השנייה היא הרצון לפנק את המלצר אשר שירת אותנו בצורה טובה. ישנם מקרים ששתי הסיבות הללו גורמות לקונפליקט מכיוון שרבים מאתנו לא יודעים כיצד לנהוג במלצר אשר נתן לנו שירות גרוע. בגלל שאנחנו מורגלים לתת טיפ, לא תמיד אנחנו נימנע מלתת טיפ, אבל הרבה פעמים אנחנו נצמצם את הטיפ למינימום כדי להראות למלצר שאנחנו לא מרוצים.
הנה רשימה של מעשים שנותן שירות חייב להימנע מהם:
- שיחה עם עמיתים לעבודה בזמן שהלקוחות מחכים:
כאשר אנחנו רואים את צוות המלצרים עובד במלוא המרץ אנחנו נחכה בסבלנות שיגיע תורנו להזמין. אם אנחנו רואים את צוות המלצרים מדבר ביניהם במקום לתת שירות ללקוחות אנחנו מרגישים שמזלזלים בנו ולוקחים אותנו כמובן מאליו.
- יחס מזלזל וחוסר סבלנות כלפי לקוחות:
כולנו יודעים שעבודת מלצרות היא קשה ושוחקת, אבל עדיין למלצר אסור להביא את הצרות שלו אל השולחן. שלא תטעו, אם מדובר בלקוחות אשר מתחצפים למלצר ומדברים אליו בגסות, אז זכותו של המלצר להגיב. למרות זאת, ישנם פעמים שאנחנו מרגישים שהמלצר התעורר על צד שמאל ומוציא עלינו את כל העצבים. על המלצר להיות סבלני, גם אם הלקוח מתמהמה בהזמנה.
- חוסר תשומת לב וחוסר אמינות:
כאשר יש לנו בקשות מיוחדות מהמלצר והוא מהנהן בהסכמה, אנחנו מצפים לקבל בדיוק את מה שביקשנו. אז נכון שכל אחד יכול לטעות, אבל עדיין אם ביקשתי שרכיב מסוים לא יהיה במנה שלי ובכל זאת הוא מופיע, זה מראה על חוסר תשומת לב של המלצר כלפינו.
- חוסר התחשבות בבקשות הלקוח:
ישנם מקרים שבהם אנחנו לא מרוצים מהמנה שלנו, וזה יכול לקרות לכל אחד. כאשר אנחנו יוצאים למסעדה אנחנו לא באים רק לאכול, אלא גם באים ליהנות מחוויית השירות. בגלל סיבה זו אנחנו מצפים שכחלק ממתן שירות יקבלו בהבנה את העובדה שאיננו אוהבים מנה מסוימת ויחליפו לנו אותה בלי לשאול שאלות, ובלי לעשות לנו פרצופים על כך.
- התעלמות מלקוחות:
ניתן לראות תופעה זאת בעיקר באירועים ופחות במסעדות. כאשר אנחנו נוכחים באירוע ומחכים לשירות, ורואים איך שולחנות אחרים מקבלים שירות מעולה, ודווקא את השולחן שלנו שוכחים, או שמביאים לו רק חלק מהמנות המוצאות, זה יגרום לנו להרגיש פחות חשובים משאר הנוכחים באירוע.
אנחנו לחלוטין מסכימים שיש לתת טיפ על כך שמשרתים אותנו, אבל על המלצר להרוויח את הטיפ ולא לקבל אותו רק כי כך נהוג לעשות.
ולסיום סצנה מצחיקה בנוגע להשארת טיפים במסעדות: